מחלה מיטוכונדריאלית 25.07.2018

כימות צורת ההליכה בילדים עם מחלה מיטוכונדריאלית

מחקר זה נועד כדי לבחון פרוטוקולים שונים לכימות ההשפעה של מחלה מיטוכונדריאלית על ההליכה

הפרעות מיטוכונדריאליות הן מצבים רב-מערכתיים שעשויים להשפיע על ההליכה בדרכים רבות. מטרת מחקר זה הינה לבחור את הפרוטוקול האופטימלי בכדי לכמת את הפרמטרים המרחביים-זמניים של ההליכה בילדים ניידים עם מחלה מיטוכונדריאלית ראשונית מוכחת גנטית, תוך שימוש במסלול ההליכה האלקטרוני GAITRite.

במחקר נבחנו שלושה פרוטוקולים: לפני פעילות, לאחר פעילות (לאחר מבחן הליכה של 3 דקות) והתאוששות. ב-14 מטופלים ניידים, החוקרים הראו מהימנות טובה עד מושלמת עבור מהירות, מקצב, אורך צעד, זמן צעד, שונות זמן הצעד ורוחב הצעד במצב השיקום.

החוקרים מצאו כי ההבדל בין המטופלים ו-70 מקרי ביקורת בריאים המותאמים לפי גיל ומין, הפך לגלוי רק בפרוטוקול לאחר-אימון.

לסיכום, מדידת הפרמטרים של ההליכה תוך שימוש ב-GAITRite בילדים ניידים עם מחלה מיטוכונדריאלית הינה מהימנה עבור רוב הפרמטרים שנמדדו. בשימוש עתידי ב-GAITRite החוקרים ממליצים (1) להשתמש במבחן מאמץ לפני ניתוח סטטיסטי של ההליכה, (2) לתת לילדים לתרגל את המבחן לפני איסוף הנתונים ו-(3) לא להשתמש בפרמטרים סימטריים.

מקור: 

Koene, S. et al. (2018) Journal of Inherited Metabolic Disease. 41(4)

נושאים קשורים:  מחקרים,  הפרעות מיטוכונדריאליות,  הליכה,  ילדים,  פרוטוקול,  תיקוף
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו